Inneklima

Inneklima-status for skoleåret

Siden sommeren 2010 har hovedbygningen gjennomgått en helhetlig oppgradering, og styringen av klimaet i paviljongene er evaluert. Her er en oppsummering av tiltakene og den kunnskapen vi foreløpig har om resultatene.
Generelle tiltak i hovedbygningen har vært å skifte ut alle vinduer, montere utvendige persienner, oppgradere automatikken for temperaturstying i rommene (radiatorer), legge opp helt nye kanaler og aggregater for ventilasjon, og å oppgradere overflater. I tillegg er det noen variasjoner mellom rommene, som kommer fra i sammenfatningene til høyre. De er delt inn slik:

Hovedbygning nord
Dette omfatter bygningen til høyre for vestibylen: klasserommene 101-108, skolekjøkkener, formingsrom, datarommet og basen.

Hovedbygning sør
Dette omfatter bygningen til venstre i vestibylen: klasserommene 120-222, naturfagrommet, helsesøster, adminstrasjon og personalrom.

Hovedbygning, sentralt
Dette omfatter vestibylen, HC-toalett, biblioteket, elevtoalettene, garderober og gymsal.

Paviljong nord (10. trinn)
Omfatter 4 klasserom, to grupperom, to elevtolaletter og ett lærertoalett. 10. klasse har sin undervisning her.

Paviljong sør (MP3)
Omfatter et storklasserom med bevegelig skillevegg, to grupperom, elevtoalett og HC-toalett. Brukes i hoevdsak til musikkundervisning.