Barn unge og familietjenester

Barn, unge og familietjenester

Skolehelsetjenesten ungdom
Skolehelsetjenestens mål er å forebygge sykdom og skader hos elevene og å fremme elevenes fysiske, psykiske og sosiale helse.
Ergo- og fysioterapi barn og unge
Ergo- og fysioterapitjenesten en del av Bærum kommunes helsetilbud til barn og unge under 18 år med nedsatt funksjonsevne.
Psykisk helse barn og unge med familie (PHBUF)
Psykisk helse barn og unge med familie er et forbyggende helsetilbud. Vi er tverrfaglig sammensatt, har taushetsplikt og du trenger ikke henvisning for å komme i kontakt med oss. Tilbudet er gratis. Oversikt og påmelding til kurs og gruppetilbud finner du på nettsiden.
Utekontakten
Utekontakten i Bærum tilbyr bistand til ungdom og unge voksne i aldersgruppen 15-25 år. Vi er en oppsøkende og forebyggende tjeneste, som treffer ungdom og unge voksne på deres arenaer.
Akutthjelp til barnefamilier
Akutthjelpen tilbyr hjelp til familier i en utfordrende periode. Målgruppen er familier med barn 0-12 år hvor mor/far er syke eller har et annet akutt hjelpebehov.
Stanga avlastningssenter
Tilbyr avlastning til familier som har barn/unge med psykiske helsevansker i alder 8– 18 år, slik at de opplever en lettere hverdag.