Velkommen

Velkommen til Gjettum skole!

Gjettum skole er en ungdomsskole som ligger midt i Bærum kommune med kort vei til Sandvika, og med marka som nærmeste nabo. Vi har ca 350 hyggelige elever fordelt på 6 storklasser, 2 storklasser på hvert trinn. Hver av storklassene har 3 kontaktlærere, og storklassene deles primært inn i 30-grupper, 20-grupper eller 15-grupper, avhengig av hvilket fag og type læring som skal foregå. Personalet består av ca 40 ansatte, fordelt på ledelse, lærere, miljøterapeut, skolebibliotekar og skolekonsulent.

Hovedbygget er fra 1959, men har vært gjennom flere ansiktsløftninger siden den tid. I tillegg har vi to paviljonger. 8. og 9. trinn holder til i hovedbygget, mens den ene paviljongen huser 10.trinn. Den andre paviljongen, MP3, er musikkrom og "storsal".

Vi har store, fine uteområder som elevene bruker flittig til "walk and talk" og ballspill i friminuttene. Uteområdene gir fine muligheter også i undervisningen.